Etex kondigt de verkoop aan van zijn Britse dakpannenbedrijf aan Inflexion Private Equity Partners LLP

Etex kondigt de verkoop aan van zijn Britse activiteit voor klei- en betondakpannen en -onderdelen aan Inflexion, een private-equitybedrijf gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. De transactie wordt eind augustus afgesloten.

Etex kondigt aan te hebben ingestemd met de verkoop van 100 % van het aandelenkapitaal van Marley Ltd, een dochteronderneming van Etex en de toonaangevende Britse fabrikant en leverancier van dakpannen en onderdelen, aan Inflexion Private Equity Partners LLP.

Marley heeft zo’n 600 medewerkers en werkt vanuit vijf productievestigingen en twee distributiecentra. De desinvestering komt er nadat het bedrijf 20 jaar werkzaam is geweest binnen Etex.

Inflexion is een private-equitybedrijf met veel ervaring in de bouwproductenindustrie. Het bedrijf is gevestigd in Londen, het Verenigd Koninkrijk, en stelt ongeveer 20.000 mensen tewerk in zijn portfolio in 150 landen. De activa onder zijn beheer bedragen in totaal 5,4 miljard GBP.

Paul Van Oyen, CEO van Etex, licht toe: “Deze transactie is volledig in lijn met onze strategie, die gericht is op lichte constructie, en zal Etex in staat stellen zich te concentreren op zijn kernactiviteiten: gipsplaten, vezelcement en passieve brandbeveiligingsoplossingen. Marley Ltd beheert een toonaangevend merk in de Britse bouwsector en heeft een sterke commerciële strategie. De voorbije jaren legde het bedrijf zich met succes toe op innovatie in daksystemen. Wij geloven dat het bedrijf bij Inflexion in goede handen is, zodat het verder kan blijven groeien.”

De overname zal naar verwachting tegen eind augustus afgerond zijn. Etex verbindt zich ertoe alle belanghebbenden te informeren zodra de transactie bevestigd is.

Lazard speelt de rol van financieel adviseur van Etex in de context van deze geplande verkoop.